Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fitnes

Zbog čega je vežbanje napolju dobro za mentalno zdravlje?

Autor sofistankovic
Autor sofistankovic

Da li se pre opredeljujete za teretanu ili park?

Psiholozi veruju da je vežbanje napolju tako opuštajuće zbog umirujućeg delovanja prirode. Ovo istraživanje samo je još jedan u nizu dokaza da boravak u prirodi, među zelenilom, dobro deluje na raspoloženje i mentalno zdravlje. Za potrebe studije je 140 učesnika pre i nakon vežbanja popunjavalo upitnike o svom raspoloženju, nivou stresa i osećaju anksioznosti.

Povezane vesti

Volonteri su morali redovno da vežbaju, unutra (aerobik, aerobik u vodi, košarka, plivanje, odbojka) ili napolju (trčanje, fudbal, planinarenje). Fudbal je igran na terenu oivičenom zgradama s jedne strane, dok su sa druge strane šuma i reka, a trčanje i vožnja bicikla su bili u prirodi, gde nema gotovo nikakvog urbanog okruženja. Ukupno gledajući, bilo koji trening je poboljšao raspoloženje, snizio stres i anksioznost, što je još jedan dokaz da vežbanje dobro deluje i na mentalno stanje. Ali, utvrđeno je i da vežbanje u prirodi ima još bolji efekat jer više umiruje vežbače i više snižava stres.

Povezane vesti

Od treninga koji su rađeni u zatvorenom prostoru, najbolji efekat na raspoloženje i stres je imalo plivanje, koje ih je snizilo za 11 odsto (u odnosu na 13 odsto koliko vežbanje napolju snižava stres). Aerobne vežbe u zatvorenom snizile su stres za sedam odsto, dok je vožnja bicikla u prirodi snizila stres za čak 18 odsto! Ipak, ispostavilo se da trčanje u prirodi ima ubedljivo najbolji efekat – poboljšalo je raspoloženja za 27 odsto, snizilo stres za 14 odsto i anksioznost za 16 odsto.

Povezane vesti

"Ovo nedvosmisleno pokazuje da vežbanje napolju, u prirodi, a posebno trčanje u prirodi, ima jači pozitivan efekat na raspoloženje i sniženje stresa, nego vežbanje u zatvorenom", saopštili su naučnici.

Izvor: Mondo.rs

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader