Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fitnes

Pilates za početnike: Šta treba da znate pre nego što počnete da se bavite njime?

Autor tvelickovic
Autor tvelickovic

Moderni fitnes centri nude svojim klijentima više desetina različitih sportskih aktivnosti i pravaca. Kako se ne bi izgubili u popularnim terminima, danas otkrivamo šta je pilates za početnike i koja je njegova suština.

Istorija pilatesa

Pilates je izum Nemca Josefa Hubertus Pilatesa, koji je od detinjstva patio od mnogih bolesti i zato je odlučio da se bavi samoizlečenjem. Budući da je sin profesionalne gimnastičarke, iz prve ruke je znao šta je zdrav stil života i kakav uticaj sport ima na fizičko stanje osobe. Od rođenja je patio od reume, rahitisa i astme. Vršnjaci su mu se mnogo smejali, a malo ko je verovao da on može voditi život punim plućima. Međutim, počeo je aktivno da proučava ljudsku anatomiju, gimnastiku, jogu, borilačke veštine i bodibilding.

Vremenom je razvio sopstveni sistem obuke koji je uspeo više puta da testira na ranjenim i bolesnim nemačkim vojnicima tokom Prvog svetskog rata. Kao rezultat, svi koji su radili pod njegovim nadzorom, brzo su se oporavili i nisu dobili grip. Nekoliko godina nakon rata, preselio se u Ameriku, gde je otvorio sopstveni studio, nazivajući sopstvenu vrstu obuke "Controlologi". Ubrzo je stekao popularnost i postao je veoma tražen među mnogim poznatim ljudima i filmskim glumcima.

Pilates je umro u 84. godini (1967.), ali njegova tehnika nije otišla u zaborav zahvaljujući svojim vernim učenicima i obožavateljima. Danas ova vrsta fitnesa ima stotine hiljada posvećenih klijenata koji ga praktikuju širom sveta.

Osnove pilatesa

Pilates je usmeren na razvoj celog tela, kako u moralnom, tako i u fizičkom smislu. Jedan od njegovih glavnih principa su:

1. Izvođenje glatkih i visokokvalitetnih vežbi sa najvećom mogućom tačnošću. Ovde nisu dozvoljeni iznenadni trzaji i podešavanja brzine. Umesto toga, sprovode se tihe vežbe u umerenom tempu.

2. Potpuni fokus tokom treninga. Osoba treba da razmišlja samo o onome što radi u tom trenutku, a ako mu misli teku u drugom smeru, efikasnost vežbi će biti smanjena.

3. Opuštanje i proučavanje svih mišića tela. Vežbe pilatesa omogućavaju vam da vežbate ne samo trbušne mišiće i zadnjicu, već i sve ostale mišiće tela. Ova vrsta treninga je posebno dobra u jačanju dubokih mišića tela, do kojih uobičajenim vežbama „ne možete doći“.

4. Pravilno disanje sa naglaskom na kretanju dijafragme. Da biste postigli maksimalnu efikasnost iz vežbanja pilatesa, morate naučiti kako pravilno da dišete. Zahvaljujući tome, mišići su bolje zasićeni kiseonikom, a vežbe postaju korisnije za telo.

5. Regularnost je ključ uspeha. Da biste doveli svoje telo u formu i naučili da kontrolišete svaki mišić, to morate da uradite najmanje 4 puta nedeljno. U suprotnom, efekat pilatesa biće suptilan.

Važno je napomenuti da ova vrsta fitnesa ne omogućava značajan gubitak kilograma u toku jednog meseca. Ipak, ako ste redovni u pilatesu, u bliskoj budućnosti vam omogućava da dobijete prelepo tonirano telo bez „labave“ kože.

Izvor: Cosmopolitan.rs

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader