Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fitnes

Neobičan trening kod kuće: Da li ste čule za kalanetiks vežbe?

Autor Cosmopolitan.rs
Autor Cosmopolitan.rs

Danas postoji mnogo programa koji imaju za cilj gubitak kilograma i sticanje lepe figure. S obzirom na to da su neki od njih već prilično poznati, onda samo žene koje se strastveno bave gimnastikom mogu da odgovore šta je kanaletika.

Izvor: Shutterstock

Kako je nasao kalanetiks sistem vežbanja?

Prema postojećim podacima, kalanetiku je osmislila američka balerina Callan Pincknei oko 60-ih godina prošlog veka. Kako kažu, 11 godina je učestvovala u obilasku sveta i nakon povratka kući otkrila je da ima jake bolove u kolenima i leđima, od pešačenja. Lekari su odmah savetovali operaciju, ali mlada žena je odlučila da radi vežbe na sopstvenu odgovornost na osnovu ličnog znanja iz joge. Iz jednostavnih vežbi stvorila je poseban set vežbi za jačanje mišićnog dela tela. Zasnovana je na statičnih 29 poza u kojima se morate zadržati do 2 minuta.

Callan je počela da tvrdi da je njen program u stanju da podmlađuje ljude za 10 godina, a takođe i da je za sat vremena moguće postići isti efekat kao kod svakodnevnog vežbanja aerobika ili sedmočasovne gimnastike. Nema sumnje da je ovakva vrsta reklamiranja izazvala široko interesovanje, zbog čega je ubrzo imala puno sledbenika, od mladih pa do penzionera oba pola.

Suština kalanetiks sistema vežbanja

Značenje ovog zagrevanja leži u činjenici da se mišići postepeno istežu i istovremeno su lišeni previše oštrih opterećenja, koja se često javljaju tokom skokova ili drugih oštrih pokreta.

U početku, Callan ove časove drži tri puta nedeljno, a zatim smanji broj časova na dva i, na kraju, na jedan, koji traje nekoliko minuta. Ovaj sistem vežbanja takođe privlači mnoge ljude zainteresovane za gubitak kilograma.

Međutim - kalanetika ne daje brze rezultate. Da, u njenim izlaganjima je često naznačeno da će se već na sedmoj lekciji pojaviti prvi rezultati, i biće tako, što se tiče težine, ali i figure u celini, posebno njenih mišića. Stoga, svi koji to žele treba da se pripreme za dug i težak proces rada na sebi.

Što se tiče samih vežbi, one nisu veoma komplikovane i po želji se mogu izvoditi i kod kuće. U savremenom svetu ne košta ništa da biste snimili video zapis sa lekcijom kalanetike i samo poštovali sva uputstva trenera.

Vežbe podsećaju na sporo istezanje i zato su pogodne za sve starosne kategorije, jer ovde praktički nema strogih kontraindikacija.

Povezane vesti

Tokom zagrevanja prema ovom programu trebalo bi osetiti sve mišiće tela, jer uz pravilno izvođenje, neće biti uključene samo pojedine zone, već i celo telo.

Oni koji su već započeli ovaj sistem vežbanja, sada tvrde da zaista ima efekta. Prvo što primete, to je naglo poboljšanje fleksibilnosti, a tek onda počinju prijatne promene na figuri.

Pored toga, kalanetika može: popraviti držanje osobe, osloboditi ga bolova u leđima i svih zglobova, poboljšati opšte dobro, pozitivno uticati na stanje kože i opšti mišićni tonus.

Jedino što lekari savetuju da se suzdrže od ove vrste opterećenja svi oni koji su nedavno bili podvrgnuti barem nekoj operaciji ili zaraznoj bolesti, kao i onima koji pate od astme i visokog krvnog pritiska.

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader