Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fitnes

Koja hrana je potrebna pre treninga?

Autor Cosmopolitan.rs
Autor Cosmopolitan.rs

Jedna od najvećih grešaka je da nemate obrok.

Izvor: Shutterstock

„Ne morate jesti da biste smršali“ - mnogi ljudi se vode ovom rečenicom sa ubeđenjem da je tačna. Da biste pravilno smršali, potrebno je da jedete. Na vreme i umereno.

Danas vam otkrivamo kakva ishrana je potrebna pre vežbanja i zašto treba normalno da jedete.

Zašto je hrana neophodna pre treninga?

Svaka vežba na prazan stomak neće biti prijatna, a uz to će se i njena efikasnost značajno smanjiti, kako u stvaranju mišićne mase, tako i u gubitku težine. I u ovom slučaju nije važno šta ste izabrali – ples, plivanje ili set vežbi za mršavljenje kod kuće. U konsultaciji sa trenerom ili lekarom, odmah će vam se skrenuti pažnja na činjenicu da je uvek neophodno da svi jedu pre fizičkog napora. Važno je samo pravilno ustanoviti kada i šta treba jesti.

Dakle, ako zaista želimo da dobijemo lepo, vitko, zategnuto i snažno telo, pre treninga se oslanjamo na proteine i ugljene hidrate, pokušavajući da izbacimo masti što je više moguće. Ugljeni hidrati će našem mozgu i mišićima pružiti energiju potrebnu za vežbanje, a proteini će delovati kao izvor aminokiselina za mišiće. Masna hrana je krajnje nepoželjna, jer brzo usporava apsolutno sve probavne procese u našem telu. Upravo takav obrok uoči treninga daje telu osećaj težine, a ponekad čak i mučninu tokom treninga.

Slatka i masna hrana uzeta neposredno pred sam trening tretira se sa još jednom opasnošću. Ova vrsta hrane izaziva oslobađanje insulina, što dovodi do snažnog povlačenja šećera. Ovo se odražava na slabost, povećanu glad, gubitak koncentracije tokom treninga, jaku iritaciju, a ono što je najneprijatnije jeste da će telo uključiti blokiranje procesa sagorevanja masti.

Šta treba jesti pre treninga i koliko vremena pre njega?

Opcije za optimalne obroke pre bavljenja sportom:

  • ovsena kaša i lagani omlet ili jedna jabuka;
  • belo meso (ćuretina ili pileća prsa) sa malom porcijom riže i dijetalnog hleba;
  • malo kuvanog krompira

Glavni obrok pre treninga treba da bude nekoliko sati pre nego što počne. Istovremeno, mali deo guste hrane (nezaslađeni i nemasni smuti, nekoliko kašika kaše) može se pojesti pola sata pre nego što odlučite da se posvetite treningu.

Šta piti pre treninga?

Dva najpoželjnija pića pre vežbanja su crna kafa i jak zeleni čaj - bez šećera. Treba ih piti pola sata pre bavljenja sportom. Zeleni čaj i kafa dovode do mobilizacije masti iz masnih ćelija - postaće lako gorivo za vaše telo. Više masti će ići sa najmanjom potrošnjom glukoze, glikogena i aminokiselina u organizmu. Bićete aktivni i vedri, a relativno lako možete da povećate intenzitet vežbanja.

Povezane vesti

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader