Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fitnes

Najbolji treninzi za svaki deo dana

Autor Cosmopolitan.rs
Autor Cosmopolitan.rs

Spremili smo vam fitnes trikove sa kojima će i vežbanje kod kuće biti delotvorno!

Izvor: Shutterstock

Ako je vaš cilj za ovu godinu da vežbate više i da za svaki slučaj dočekate leto u formi, sada je vreme da to iskoristite. U zavisnosti od vašeg telesnog sata - bilo da ste ljubitelj jutra ili pak noćna ptica, vežbe koje radite imaće još veći efekat ako ih radite u određenim dobima dana. 

O idealnom vremenu za treninge razgovarali smo sa fitnes ekspertima širom sveta, a evo šta oni preporučuju kako da i dani van teretane donesu odlične rezultate.

Koje su najbolje vežbe za prvi jutarnji trening i zašto?

KARDIO

Većina smatra da je lagano zagrevanje mišića najbolji način da započnete režim vežbanja – jutarnje vežbe su najbolji način da započnete dan, probudite mišiće i pustite krv da procilkuliše celim telom. Jedan od najboljih jutarnjih treninga bilo bi trčanje ili brza šetnja, koja će vam ubrzati rad srca, metabolizam i potencijalno sagorevanje kalorija. Međutim, vodite računa jer je trčanje zahtevna vežba a mišići mogu biti čvršći nakon dobrog sna. Iz tog razloga je važno da se pravilno zagrejete kako biste sprečili povrede.

Takođe, ako ujutru vežbate na prazan stomak, preporučuje se kardiovaskularna vežba slabog inteziteta, jer vaše telo neće crpiti energiju iz vaših mišića, što može rezultirati gubitkom mišićne mase. Umesto toga, ova vrsta vežbanja će sagorevati masti za energiju što je korisno za mršavljenje, tj. gubitak masti.

Jutarnje kardio vežbe su dobre jer će endorphin i adrenalin koji se tokom treninga pokrenu kroz telo, pomoći da se probudite i prikupite dovoljno energije za ostatak dana.

Koje su najbolje vežbe za podne i zašto?

A HIIT WORKOUT

Ako radite od kuće, bez obzira da li ste sami ili imate porodicu, verovatno će vam nedostajati vremena za opušteni trening bez žurbe. Iz tog razloga, oštra HIIT vežba celog tela je dobra ideja. HIIT je skraćenica za high-intensity interval training, metod treninga koji uključuje kratke vežbe velikikog napora, praćene kratki periodima odmora. Cilj je da maksimizirate sagorevanje kalorija ubrzavajući rad srca, pre nego što se na kratko oporavite i ponovo krenete.

Povezane vesti

Ovakav trening tokom dana može biti veoma efikasan jer intezitet vežbe izaziva povećanu potrebu za kiseonikom, te na kraju završimo sa nedostatkom kiseonika. To znači da vaše telo mora da dođe do više kiseonika kako biste se oporavili, što za uzvrat pojačava vaš metabolizam i sagoreva više kalorija.

Takođe, HIIT vežbe mogu pomoći da poboljšate svoju produktivnost i nivo energije tokom celog dana.

Koje su vežbe najbolje za veče i zašto?

STRENGHT trening

Ako ste osoba koja ipak najviše voli vežbanje u večernjim satima, prilagodite svoj režim vežbi tako da izvučete maksimum iz sebe. Strenght trening ili trening izdržljivosti je odlična opcija za večernje vežbanje, kada su zalihe glikogena najjače, što znači da imate snagu i energiju da probijete svoj put napornim vežbanjem.

Uveče ćete imati najviši nivo testosterone, kao i veći aerobni kapacitet koji vas može ojačati. Zapravo prema istraživanjima ishrana i metabolizam, kao i aerobni kapacititet tela, su uvećani za 7% u večernjim satima sve do ujutru, pomažući vam u treningu izdržljivosti.

Zatim, vaša telesna temperature takođe doseže maskimum uveče a ona je usko povezana sa performansama, jer je na najvišem nivou kada se najviše budni. Fiziološki je vaše telo u boljem stanju sposobnije kako bi iskoristilo svoj pun potencijal.

Inicijalizacija u toku...
loader