Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fitnes

Najčešće greške pri istezanju

Autor Cosmopolitan.rs
Autor Cosmopolitan.rs

Istezanje je jedna od najvažnijih komponenti svakog vežbanja. Omogućava vam da razvijete fleksibilnost i učinite svoje telo neverovatno pokretnim. Istezanje pomaže da se izbegnu mnoge povrede u budućnosti.

Izvor: Shutterstock

Stoga bi svaki sportista ili osoba koja se bavi sportom trebalo da izbodi istezanje.

Strani istraživači su analizirali mnoge izveštaje i naučna dela o istezanju napisanih u poslednjih 20 godina i na osnovu njih videli su listu najčešćih grešaka napravljenih tokom takvih vežbi. Rezultati su objavljeni u naučnom časopisu „Primenjena fiziologija, ishrana i metabolizam“. A evo šta kažu:

Ne rastežete se uopšte

Odsustvo istezanja u programu treninga dovodi do stalne napetosti mišića, bolova tokom vežbanja, formiranja lošeg držanja, pa čak i do smanjenja fleksibilnosti.

Istezanje radite nakon treninga

Istezanje treba obaviti na početku vežbanja. Omogućuje vam zagrevanje mišića pre izvođenja složenih vežbi, što će ih učiniti manje čvrstim i sklonim povredama.

Predugo se protežete

Tri pristupa od 20 sekundi za svaku mišićnu grupu – to je sasvim dovoljno da povećate njihovu fleksibilnost. Ako se istežete na jednoj mišićnoj grupi duže od 60 sekundi, to će vas učiniti sporijim i slabijim.

Protežete se odmah nakon buđenja

Ujutro su mišići potpuno neelastični i teško ih je istezati. Tokom spavanja dugo ste bili u mirovanju i zbog toga istezanje nakon spavanja nije dobra ideja.

Predugo se protežete

Tri pristupa od 20 sekundi za svaku mišićnu grupu - ovaj put je dovoljan da povećate njihovu fleksibilnost. Ako se istežete na jednoj mišićnoj grupi duže od 60 sekundi, to će vam učiniti sporije i slabije.

Počinjete se istezanjem bez zagrevanja

Pre treninga, mišići su hladni i izuzetno krutni. Ukoliko započnete istezanje pre nego što su oni zagrejani, rizikujete da ih povredite.

Povezane vesti

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader