Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fitnes

Naučna istraživanja: Kako sebe da naterate na redovno treniranje?

Autor Cosmopolitan.rs
Autor Cosmopolitan.rs

Svi mi želimo da imamo lepo telo, ali ne može se svako pohvaliti da je redovan kada je fizička aktivnost u pitanju.

Izvor: Shutterstock

Razlog za to, po pravilu, nije težak raspored rada, troje male dece ili iznenadna prehlada, već stvarna lenjost. Na tu temu je urađeno više studija i naučnici se jednoglasno slažu u jednoj stvari - uvek postoji vreme za jutarnje vežbe ili odlazak u teretanu, ukoliko postoji želja.

Zbog toga se mnogi pitaju kako sebe da nateraju na redovno treniranje i da postignu željeni rezultat. Bilo kako bilo, čini se da neki idu u teretanu jedva dva puta nedeljno ili se ponekad sete da moraju da rade vežbe, ali nema zadovoljavajućih rezultata.

Samo-motivacija

Da biste pronašli snagu u sebi da počnete nešto da radite i to uradite sa pravim entuzijazmom, korisno je pročitati literaturu o motivaciji, koja daje tonu metoda kako da se postavite za određeni zadatak. Evo nekih od nji koji mogu biti primenljivi i za vaše vežbanje:

1. Postavite jasan cilj

Svako može poželeti da smrša, ali svi će imati različit pristup tome. Uostalom, neko da bi postigao idealnu težinu treba da izgubi samo 5 kg, a neko čak 15 kg i više. I, kao što znate, da biste došli do nečega, morate da znate svoj krajnji cilj. Stoga, prvi korak je da uzmete olovku i napišete parametre koje želite za sebe.

2. Zabeležite trenutno fizičko stanje

Nakon što odlučite šta tačno želite, izmerite trenutne parametre, najbolje je da napravite fotografiju. Neka to postane ona slika koja će nakon nekog vremena dobiti naziv "Pre".

3. Kupite sebi lepu sportsku odeću

Ova metoda je od velike koristi. Nije tako atraktivno raditi u starim rastegnutim pantalonama kao u novim uskim helankama za trening i sportskim majicama. Posetite prodavnicu sportske farderobe i dozvolite sebi da potrošite novac na kupovinu odgovarajuće sportske odeće, jer je dokazano da će vas to zaista naterati na vežbanje.

4. Napravite prvi korak

Nakon što ste završili sve preliminarne faze pripreme, konačno ste došli do najvažnije stvari - početka treniranja. U ovom slučaju, postoji nekoliko opcija: ili vežbate kod kuće ili u fitnes centru / teretani. Svako rešenje ima svoje prednosti i nedostatke.

Kod kuće malo ljudi može da vas kontroliše i zato motivacija da trenirate polako izmiče, dok u teretani to jednostavno ne funkcioniše i još uvek morate nešto da radite. Ali zapamtite: za početak treninga, ma gde bili, potrebno je, ne od ponedeljka, već odmah od danas (maksimum - od sutra).

Povezane vesti

5. Koristite društvene mreže i internet

Uprkos činjenici da se danas većina nas suočava sa takvim problemom kao što je zavisnost od Interneta, u nekim slučajevima one se mogu koristiti i na pametan način. Registrujte se na posebnim stranicama posvećenim sportskim temama, tamo delite svoja dostignuća, postavljajte fotografije, postavljajte pitanja - sve ovo može za vas postati relevantno i potrebno više nego ikad ranije.

6. Pronađite ljude i vežbajte zajedno

Dolaskom u teretanu pokušajte da upoznate nekoga, a treninzi će postati mnogo zanimljiviji, poželećete da odete.

Bez obzira koliko su sve gore navedene metode dobre, nijedna od njih vam ne može pomoći ako se ne nosite sa svojim glavnim neprijateljem - sobom ili bolje rečeno - lenjošću. Iskoristite ovaj osećaj i počnite da izvodite vežbe uprkos unutrašnjem glasu, koji vrišti da ipak treba još malo da odspavate. Samo na taj način možete postići uspeh, kako u treningu, tako i u bilo kojem poslu uopšte.

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader