Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fitnes

Sve prednosti istezanja i njegova osnovna pravila

Autor Cosmopolitan.rs
Autor Cosmopolitan.rs

U svetu postoji mnogo metoda čiji je cilj jačanje mišića tela i poboljšanje njegove fizičke kondicije. Danas ćemo govoriti o tome šta je istezanje i kako ga pravilno izvesti.

Izvor: Shutterstock

Istezanje je skup vežbi koje imaju za cilj postepeno istezanje svih mišića tela, a takođe uključuju razvoj tetiva i ligamenata.

Prednosti istezanja

Istezanje mišića povoljno utiče na mnoge telesne sisteme, omogućavajući čoveku da poboljša svoje zdravlje. Dakle, strast prema istezanju vam omogućava da opustite sve mišiće, vratite im elastičnost, zaboravite na ona područja gde su uvek bili napeti. Kao rezultat toga, telo postaje fleksibilno i hod postaje graciozan.

Oni koji najviše vode život u sedećem položaju, znaju šta je bol u mišićima, a ovaj sistem vam omogućava da zaboravite na njih duže vreme.

Pored toga, kao i svaka fizička vežba, istezanje eliminiše razne ustajale pojave u tkivima i organima.

Kažu da je posebno korisno za žene jer ublažava bolove tokom menstrualnog ciklusa. To je zbog posebne biološke strukture njihovog tela.

Takođe, nadaleko poznata tehnika je tražena među onima koji žele da se oporave ili spreče razvoj osteoporoze, hipokinezije i drugih bolesti.

Svakodnevno istezanje je dobra prevencija lomova i slučajnih oštećenja vezivnog tkiva. Osoba koja je verna istezanju je mnogo manje podložna ozbiljnim povredama od nekoga ko ništa ne radi.

Pravila

Pre nego što započnete bilo kakvu vežbu, morate znati da je telo potrebno zagrejati. To se može učiniti uz pomoć laganih pokreta, na primer, aerobika.

Takođe je važno kako osoba diše tokom svake vežbe. Dakle, mišiće morate istezati samo dok izdišete.
Zlatno pravilo istezanja: sve radite polako ali pravilno. Nije potrebno od prvog puta da forsirate da radite ono što još nije u vašoj snazi i da povlačite mišiće dok se oni ne pokidaju. Biće mnogo efikasnije ako tokom istezanja pazite da stalno osećate udobnost, a ne bol. U isto vreme, sve treba učiniti bez trzaja, laganim pokretima.

Preporučljivo je uraditi bilo koju vežbu, tako da možete ostati u određenom položaju 10 do 30 sekundi. Samo na taj način mišići počinju da dobijaju elastičnost i navikavaju se na različita opterećenja.

Tokom vežbe istezanja, vežbačima se savetuje da se koncentrišu na onu mišićnu grupu koja je trenutno uključena.
Maksimalno vreme jedne sesije istezanja je 30 minuta.

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader