Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrana

Kako da budete u top formi i pobedite stres

Autor Ana Ranđelović
Autor Ana Ranđelović

Ako uskoro ne smanjite tempo i odmorite se, možete postati „tempirana bomba“. Zato poboljšajte kvalitet života i spremite se za nove izazove...

Prezaposlene žene koje vode računa o svojoj karijeri konstantno su izložene različitim vrstama stresa ili pate od hroničnog umora, nedostatka energije, viška kilograma usled nepravilne i neredovne ishrane ili prosto upadaju u različite zamke koje im priprema organizam upozoravajući ih da je vreme da malo uspore i obnove psiho-fizičku snagu. Ništa neobično. Tempo koji nam nameće život ponekad postaje neizdrživ, a simptomi koji ukazuju da ste mašinu pregrejali do crvene lampice obično nisu tako uočljivi sve do trenutka kada konačno klonete i shvatite da ste preterali. Posvećenost poslu donosi velike rezultate, ali ugrožava zdravlje. Dakle, mač sa dve oštrice.

Ako je poslednje o čemu razmišljate da povremeno predahnete, smanjite tempo, odmorite se i dozvolite svom organizmu da regeneriše iscrpljenu energiju, u opasnosti ste da u jednom trenutku zaista ugrozite svoje zdravlje. Ukoliko manje mislite na sebe, a više o projektu na kom trenutno radite i ne dozvoljavate sebi da napunite baterije zbog nedostatka vremena, telefonskih poziva, sastanaka, onda će vam sigurno koristiti iskustva žena koje su preopterećene poslom. Pomoću malih, ali efikasnih trikova možete da ostanete u formi, izbegnete ili umanjite stres i učinite uslugu svom organizmu jednim predahom koji vam neće ugroziti posao, a doneće svežinu i izdržljivost. Drastično poboljšajte kvalitet života i funkcionišite kao nezaustavljiva vremenska mašina.

Pazite na kilažu!

Kada je reč o težini prva asocijacija su razne dijete i fitnes, i to je u redu. Ali postoji nešto što je važnije od samog čina skidanja kilograma - održavanje idealne težine. Ukoliko niste spremne da se zauvek prilagodite načinu ishrane koji će vam obezbediti uslove da zadržite težinu koja odgovara vašoj konstituciji, proces skidanja viška zaista postaje mukotrpan i  uzaludan poduhvat! Zvuči preteće teško!? Opravdanje: Nemam ja za to vremena!? Naprotiv, potrebno je samo izvršiti sitne promene u ishrani i to će postati stvarnost. Zašto da uzalud bacite toliki trud koji ste uložili da biste doveli kilažu do idealne!?

Savet: Izbegavajte grickalice, masnu hranu i slatkiše u velikim količinama  toliko možete učiniti za sebe, zar ne? Pokušajte da dnevni unos kalorija svedete na 1200. Gojaznost je podmukla i može vam se dogoditi da neprimetno dobijate kilogram po kilogram, da ne primetite, a njih je kasnije zaista teško skinuti.

Džogirajte iz zabave!

Ne morate da radite i vikendom! Ili baš tada imate da završite preostali posao? U redu, što se mora nije teško, ali sigurni smo da u ta dva slobodna dana kada niste na poslu možete da izdvojite sat vremena i krenete u relaksirajući džoging od prijatelja do prijatelja. Lepo i korisno! Trčanje deluje pozitivno na vaš organizam, obnavlja psihičku snagu i poboljšava dovod kiseonika u mozak.

Savet: Obucite trenerku i patike, ponesite omiljeni CD u diskmenu i otrčite do prijatelja koje niste dugo videli na čašu limunade. Ne brinite, nećete umreti ako jedan dan ne sednete u kola i upadnete u stresnu i zagušljivu saobraćajnu gužvu!

Recite ne brzoj hrani!

Kada jednom zaboravite brzu hranu punu holesterola ubrzo će prestati da vam nedostaje. Na pauzi za ručak samo vi odlučujete šta ćete uneti u svoj stomak, pa zato opravdanja „Pekara je najbliža“, „MacDonald’s je najjednostavniji“, „Zasiti me i brzo je“ nisu relevantna.

Savet: Jedite šta želite ukoliko to nije prženo, pohovano, kremasto, začinjeno... Laka i niskokalorična hrana poboljšaće vam cirkulaciju, probavu i osećaćete se poletno za posao i posle ručka. Reč je samo o vašem izboru. Nećete potrošiti mnogo vremena, a osećaćete se savršeno!

Izvor: Cosmopolitan

Budite umereni!

Nemojte mučiti sebe potpunim izbegavanjem slatkiša. To može dovesti do kontraefekta tako što će vas opteretiti i počećete neprastano da mislite o čarima mlečne čokolade ili voćnih torti. Organizam, između ostalog, zaslužuje i umeren unos poslastica.

Savet: Jedite slatkiše bez griže savesti da će vam kolač koji ste pojeli odmah izaći na butinama u vidu sala! Kako je to moguće?!

Moguće je. Umesto da pojedete dve ili tri kugle sladoleda od čokolade pojedite samo jednu, prestanite da odmotavate čokoladu kada pojedete jedan red i ne trpajte u sebe ogromno parče torte! Dovoljno je da pojedete pola. To će vam jednako kao celo utoliti želju, a izbeći ćete nepotrebno gomilanje kilograma. Opet je sve samo u vašem izboru. I da znate... ni to vam neće potrošiti vreme!

Napravite pametan izbor!

Razmislite o alternativama pre nego što se odlučite da nešto učinite. Napravite pametan izbor. Ako kuvate, odlučite se za dve male kašike maslinovog ulja. Hrana će i dalje biti ukusna, a vi ćete time učiniti veliku uslugu vašem organizmu. Ako ste nekim čudom uhvatili desetominutni predah na poslu, umesto da zapalite cigaretu i podignete noge na sto, uradite nekoliko korisnih vežbi za opuštanje. Dobro se protegnite, pojedite jabuku, popijte svežu limunadu, zatvorite oči i mislite na ono što vam inače predstavlja opuštajući trenutak i usmerite svoje misli ka tome. Tako ćete obnoviti snagu, povećati koncentraciju i napraviti pametan izbor.

Ako na posao idete kolima ili prevozom, odustanite jedanput! To vam neće ugroziti vreme. Umesto petnaestominutnog izležavanja u krevetu, skočite na noge odmah, uštedite to vreme i krenite na posao peške. Zahvaljivaćete sebi na kraju dana što ste napravile tako pametan izbor. Ovakvih situacija je mnogo, a na vama je kako ćete iskoristiti dato vreme.

Savet: Nemojte se ponašati prema svom organizmu kao prema ljubomornom dečku ili suprugu! Njega ipak ne možete ostaviti, spustiti mu slušalicu i reći da vas više ne gnjavi glupostima. Vi ste u stvari jedno i kao što on poštuje vašu ambiciju uspešne žene i koristi vam da postignete željene ciljeve tako i vi makar s vremena na vreme učinite nešto i za njega. Tada će balans među vama biti savršen, a poštovanje obostrano. Osećaćete se lepše, srećnije i zadovoljnije. Život je samo jedan, a na vama je da učinite sve što možete da ga produžite i napravite da bude kvalitetan.

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader