Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrana

Program detoksikacije vašeg stila života

Autor Ana Ranđelović
Autor Ana Ranđelović

Pronađite sistem koji odgovara vašem temperamentu, da biste ovaj put zaista u tome uspeli…

Koliko puta do sada ste odlučile da će ponedeljak ujutru biti „dan-D“ za započinjanje zdravog načina života, da bi do petka već digle ruke od vežbanja (i vitaminskih dodataka)? Problem je u tome što većina programa detoksikacije zahteva previše vremena i samoodricanja i ne uzimaju u obzir specifičnosti vašeg stila života. Zato smo osmislili nekoliko programa detoksikacije koji odgovaraju različitim tipovima ličnosti - od „kućnih moljaca“ do osoba „visokog napona“ koje kao da su prikačene na struju.

Fanatik zdravog života

Promena načina razmišljanja: Morate u svom rasporedu da odvojite vremena za zabavu. Zapitajte se: šta je u korenu mog perfekcionizma? Da li je to strah da ću ako popustim u snazi volje potpuno izgubiti kontrolu ili je to potreba da budem nečim okupirana kako ne bih primetila koliko sam u stvari depresivna ili nezadovoljna? Kada utvrdite šta je po sredi lakše  ćete se boriti sa tim strahovima i moći ćete da se opustite i pojedete kockicu čokolade a da zbog toga kasnije ne dobijete panični napad.

Izbor hrane: Ljudi koji su fanatični po pitanju ishrane rizikuju da nedovoljno unose potrebne hranljive sastojke, kažu nutricionisti. Na primer, ako izbacite pšenicu automatski smanjujete unos vitamina B grupe. A izbacivanje mlečnih proizvoda iz ishrane može da dovede do smanjenog unosa kalcijuma, koji je od ključnog značaja za kosti. Strah da ne pojedete nešto „pogrešno“ može da izazove gubitak apetita (s obzirom na dosadnu jednoličnost ograničenog izbora hrane) ili preskakanja obroka (pošto u jelovniku ne uspevate da nađete ništa dovoljno zdravo). Ako niste alergične na ovu vrstu hrane, s vremena na vreme obogatite ishranu proizvodima kao što su kozji sir i ražani hleb, kako biste je učinile raznovrsnijom i interesantnijom.

Ideje za kuvanje: Omlet sa spanaćem i pečurkama sadrži malo masnoća i nimalo ugljenih hidrata, zato zbog njega uopšte ne treba da vas grize savest. Ili skuvajte veliku šerpu nekog variva, recimo od sočiva i povrća, i ručajte sa prijateljicama. Trač-partija uz zdravu hranu će vam pomoći da skrenete misli sa hrane koju pokušavate da izbegnete.

Plan vežbanja: Ljudi koji previše vežbaju mogu da pate od hroničnog umora, oslabljenog imuniteta i budu izloženi povećanom riziku od povreda, recimo kidanja mišićnih vlakana, tvrde lekari. Kao bolji pristup ona predlaže da isplanirate i nekoliko dana za oporavak, kako biste dale svom telu vremena da se odmori i regeneriše. Takođe bi trebalo da uspostavite balans i naporne  vežbe, poput intenzivnog vežbanja u teretani i Bikram-joge (koja podrazumeva vežbanje na 30 stepeni Celzijusa) kombinujete sa plivanjem ili manje zahtevnom Hata-jogom. Zapamtite, vežbanje ne mora da bude bolno ili iscrpljujuće da bi imalo efekta. I učenje novih veština će vas primorati da usporite tempo - probajte nešto novo i drugačije, recimo neku borilačku veštinu ili pilates vežbe.

Zdrave navike: Uključite u ishranu sirov, neprerađen med. On je zdraviji od svih drugih zaslađivača, koji nisu mnogo bolji od šećera, kažu stručnjaci, koji takođe preporučuje da pored sojinog mleka bogatog kalcijumom koristite npr. ovčije mleko. Jedite integralne, zdrave hlebove od kukuruznog ili čak i sojinog brašna - to može da bude veoma zabavno. I jednom nedeljno se častite kolačem (OK, ako ćete se tako bolje osećati, možete da pojedete i nekoliko šargarepa ili banana). Stručnjaci takođe savetuju da skratite vežbanje na oko 40 minuta.

Izvor: Cosmopolitan

Parti primadona

Promena načina razmišljanja: Volite da uživate, zato odricanja koje zahteva detoksikacija nadomestite zdravim nagradama, poput božanstvenog novog karmina ili laka za nokte za svaku nedelju pridržavanja plana zdravog života, predlažu stručnjaci. Takođe se družite i izlazite u različito doba dana kako biste se lakše oslobodile loše navike da premalo spavate. Nekoliko večeri tokom nedelje ostanite kod kuće (iznajmite DVD ili telefoni rajte prijateljici ako vam bude dosadno), a zatim izađite sa prijateljicom na doručak pre posla (tako ćete sigurno ujutru i nešto pojesti). Podsetite se da to što brinete o svom zdravlju ne znači da postajete dosadne - to je investicija za budućnost, u poboljšanje fizičke spremnosti i zdravlja kako bi i ubuduće mogle da se zabavljate“, objašnjavaju psiholozi. 

Izbor hrane: Bilo bi dobro da pijete više vode, birate integralne namirnice (npr. smeđi pirinač, ražani hleb) i jedete tri obroka dnevno. Ali polako uvodite ove promene. Na primer, prvo pređite na slabiju kafu, a onda postepeno smanjujte broj šolja kafe, sve dok ne dođete na jednu dnevno. Onda će vam već biti lakše da je izbacite iz redovne upotrebe i pijete po šolju na svaki drugi dan, pa na svaki treći i tako dalje.

Ideje za kuvanje: Svakih par dana pripremite miks žitarica koje ćete moći da doručkujete, kažu nutricionisti. Ali ako vam zdrav doručak zvuči dosadno, doručkujte u svom omiljenom kafeu na putu do posla, kako biste se osećale kao da se častite. Jednom nedeljno uživajte u brzoj hrani, ali neka to ipak bude nešto zdravo. Izbegavajte prženu hranu, sosove i testenine sa mnogo sira.

Plan vežbanja: Raspored vežbanja usklađen sa društvenim životom je najbolji način da se jedna diva plesnog podijuma motiviše na vežbu. Ali morate da budete realne. Malo je verovatno da ćete vi ranom zorom otići na čas borilačkih veština, zato isplanirajte da u teretanu odete za vreme pauze za ručak ili posle posla. Svesne ste da ste pomalo „divlje“, pa zato iskoristite tu svoju energiju za ludovanje na časovima plesa na koje ćete ići sa prijateljicama. Ili idite u školu klasičnog plesa i uz božanstvenu muziku osetite kako vam se mišići zatežu. Ali nemojte za vreme ručka da poništite sve pozitivne efekte vežbanja. Klonite se restorana i same spakujte svoj zdrav obrok za poneti. Umesto odlaska u restoran za vreme pauze za ručak probajte brzo hodanje. Zabavni su i grupni sportovi poput odbojke. Pobrinite se da se pridružite mešovitoj grupi, da biste mogle istovremeno da se družite sa drugaricama i upoznajete neke seksi sportske tipove!

Zdrave navike: Ako volite vino, sa belog pređite na crno koje je bogato antioksidansima i podiže imunitet. Ceo dan bez alkohola? O, da, preporučljivo je bar dva dana u nedelji. I još nešto: započnite dan šoljom čaja od maslačka. Liči na kafu, ali je mnogo zdraviji za jetru. Preko vikenda skuvajte zdrava variva i supice i stavite u zamrzivač. Tako ćete tokom nedelje imati spreman obrok, pa nećete dolaziti u iskušenje da izađete u restoran da biste izbegli kuvanje. I pri osmišljavanju novog rasporeda aktivnosti planirajte da vežbate tek svaki drugi dan - tako ćete imati više šansi da istrajete u svom naumu.

Izvor: Cosmopolitan

Spremna za izazove

Promena načina razmišljanja: Vi ste svom telu već priuštile prilično dobru detoksikaciju. Ono što vam je sada potrebno jeste malo mentalne ravnoteže i smirenosti. Budite blage prema sebi. Vaš sve-ili-ništa stil može vas navesti da idete iz krajnosti u krajnost. Zato ćete se istog trenutka kada pojedete nešto što nije u vašem programu detoksikacije osetiti neuspešno i poželeti da odustanete od svega. Ono što treba da uradite jeste da postavite sebi realne ciljeve - recimo da ćete obavezno vežbati tri dana u nedelji, a sve preko toga je ekstra. Tako proćete imati veće šanse da se držite plana i ne izgubite motivaciju.

Izbor hrane: Ako za manje od nedelju dana dignete ruke od novog programa detoksikacije i zdrave ishrane, to će najverovatnije biti zbog nedovoljno raznovrsne ishrane i obroka koji zahtevaju previše truda, kažu nutricionisti. Hranite se raznovrsno i uključite u ishranu i neka jela koja se mogu na brzaka spremiti, poput integralnog pirinča sa povrćem ili konzerve tunjevine sa salatom - kako se promena stila života i ishrane ne bi pretvorila u beskrajno, jednolično smaranje.

Ideje za kuvanje: Ispecite kolačiće od integralnog brašna, pa ćete imati da onako s nogu, usput, gricnete nešto ukusno i zdravo. Takođe, jedite više ribe - odlična je za dobru liniju, a i zbog onih esencijalnih omega-3 masnih kiselina (probajte suši, salatu sa tunjevinom ili ribu na razne načine).

Plan vežbanja: Ako obično sa puno entuzijazma prionete na neki program vežbi, ali brzo izgubite volju, potrebno vam je nešto što će vam održati motiva ciju na visini, smatraju fitnes stručnjaci. Jedna od najboljih strategija je da nađete fitnes-drugaricu sa kojom ćete redovno zajedno vežbati sa ličnim trenerom i tako smanjiti i troškove. Takođe biste trebale da svakih 6 do 8 nedelja pređete na novi program vežbi, kako bi vam stalno nove i nove stvari bile dovoljan izazov. Ili trenirajte sa nekim određenim ciljem, recimo spremajte se za triatlon ili kros.

Zdrave navike: Zamolite prijateljicu da bude vaš lični trener za promenu životnog stila - bićete motivisanije ako znate da morate nekog redovno da izveštavate o postignutom napretku. Kupite pedometar da biste bile sigurne da svakog dana napravite barem 10.000 koraka. I za nedelju dana unapred osmislite šta ćete svakoga dana večerati, kako bi spremili i imali pri ruci sve sastojke potrebne da pripremite zdrave i ukusne obroke.

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader