Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrana

Odrekli ste se svega i opet ništa: 7 razloga zašto vaša dijeta ne funkcioniše

Autor dstojkovic
Autor dstojkovic

Ovo su ključne greške koje vas koštaju par kilograma viška.

Želite da promenite ishranu, skinete salo sa stomaka, liniju dovede do savršenstva? Niste jedini. Većina žena opsesivno traga za najefikasnijom dijetom i spremna je da iz upotrebe izbaci čitavu grupu namirnica kako bi ovoga leta zablistala u punom sjaju. Dijeta ipak ne deluje i šta sad? Da biste stali na put kilogramima, najvažnije je da izbegnete neka od pogrešno ustaljenih pravila i konačno postignete željenu kilažu. Ni onaj bikini od prošlog leta više ne deluje tako nedostižno, zar ne?

Potcenjujete broj kalorija koje unosite.

Kada isključite matematiku i brojanje kalorija, manje su vam šanse za zadovoljavajuće reziltate. Zabeležite ili upamtite sve što pojedete u toku dana, pa broj kalorija namerno udvostručite. Ili još bolje, zamenite ih manje kaloričnim namirnicama i smanjite porcije, pa ćete biti sigurni da radite pravu stvar.

Tretirate masti kao najvećeg neprijatelja.

Iako je tačno da masti sadrže više kalorija od ugljenih hidtrata ili proteina, stručnjaci se slažu da su dijete sa niskim sadržajem masti najgori način za gubljenje težine. Kada izbacite masti iz ishrane, zamenjujete ih kalorijama od ugljenih hidrta i šećera koje prouzrokuju da vam se jede još više hrane. Zato je pametnije izbeći proizvode sa malo masti ili lajt verzija istih. Ishrana sa malo masti ne uspeva da reši problem gojaznosti, jer se ljudu goje zato što unose hranu između obroka. Zdrave masti poput maslinovog ulja mogu biti odličan izbor, kao i avokado, orasi i prelivi na bazi biljnih ulja.

Povezane vesti

Odričete se deserta. 

Verovatno ste pomisli da je poslastica za užinu najgori prekršaj i da je potrebno da je izbacite iz ishrane jer sadrži mnogo šećera i prazne kalorije. Ipak, dozvoljeno vam je da se pre opredelite za slatkiš umesto hleba za ručak, ali onaj zdraviji poput voćnog kolača ili tamne čokolade.

Nastavak na sledećoj strani...

Jedete premalo.

Kada pokušavate da izgubite na težini, ima smisla jesti manje pa makar i u teoriji. Problem nastaje kada zaboravite kako biologija utiče na telesnu težinu. Kada jedete manje, organizam se prebacuje na stadijum izgladnjivanja i usporava metabolizam kako bi sačuvao gorivo. U međuvremenu, stomak oseća prazninu pa je bolje da umesto što ne jedete ništa, napravite izmenu u ishrani samo jednom u nedelju dana. Pozdrav zdravom ponedeljku!

Jedete samo voće i povrće.

Iako je najvažnije hraniti se zdravo, odnosno unositi puno voća i povrća, obroci koji ne podrazumevaju druge namirnice nisu pravo rešenje. Jesti previše bilo čega svakako će dodati kilograme. Ne treba zaboraviti ni da voćni obrok ima gotovo tri puta više kalorija od povrća pa ga ne treba jesti više nego što je potrebno.

Doručkujete lagano.

Spremite obilan i zdrav doručak i napunite se energijom od ranog jutra. Vaš metabolizam najbolje funkcioniše ujutru, a usporava se noću. Kafa je ok uz doručak, nikako umesto. 

Pijete previše alkohola.

Iako je tečnost, alkohol se smatra praznim kalorijama jer goji, a nema nikakava nutritivna svojstva. Podstiče apetit, odnosno utiče na moždana hemijska jedinjenja zbog čega organizam traži brzu hranu. Smatra se da alkohol pojačava ukus hrane i otežava da se osetite sitim, pa je bolje rešenje, ako ne planirate da ga izbacite iz upotrebe, čaša vina ili dve.

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader