Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrana

6 tajni zdravih žena koje nikada nisu prehlađene i bolesne

Autor mprelevic
Autor mprelevic

Stiže nam sezona virusa, gripa i ostalih bolesti koje vrebaju, a koje nikako ne želimo. Otkrijte kako da ih lako i jednostavno izbegnete

Pitate se šta je s onim ljudima koji nekako uvek izbegavaju dosadne prehlade?  Kako to rade? Koja je njihova tajna? Imaju li neki superotporan imunitet? Pa, i ne baš. Tajna je u vrlo jednostavnim svakodnevnimnavikama koji ih štite i održavaju zdravima.

Fiksno vreme za spavanje

Istraživanja pokazuju da osobe koje spavaju osam sati svake noći imaju manje šanse da se razbole od onih koje spavaju sedam sati ili manje. Razlog? Vaše telo obnavlja se noću i reguliše hormone stresa koji vas mogu učiniti osetljivijima na infekcije.

Jedite šareno

Hrana bogata antioksidansima, poput batata (koji sadrži beta karoten), agruma i crvenih paprika (vitamin C), badema (vitamin E) i crnim grožđem ili vinom (u kontrolisanim količinama, naravno) obnavlja ćelije  i pomaže im u borbi protiv mikroba i bakterija.

Povezane vesti

Mislite na creva

Spoljašnji svet svakodnevno unosite u svoje telo i, iako su većina tih bakterija i mikroba bezopasni, od nekih se zaista možete razboleti. Tu veliku ulogu igraju vaša creva. Dobre bakterije mogu ojačati vaš imuni sistem, pa bi bilo dobro uzimati probiotike koji sadrže dobre bakterije – bar u razdoblju prehlada i gripa.

Nastavak na sledećoj strani...

Ne preskačite pranje ruku

Ne morate biti baš bolesno opsednuti pranjem ruku u svakom trenutku, ali ćete rizik od bolesti smanjiti od 15 do 50 posto ako budete prali ruke onda kad se to od vas očekuje – pre pripremanja hrane, pre obroka ili nakon kašljanja ili kijanja. Dobro ih istrljajte sapunom oko 20 sekundi, a kod sebe uvek imajte dezinfekciono sredstvo za ruke –  s bar 60 posto alkohola.

Grlite se

Nađite se s prijateljima – posebno onda kad prolazite kroz težak period ili imate problema kod kuće/na poslu. Jedno istraživanje pokazalo je da ljudi s najviše podrške u stresnim situacijama imaju vrlo male šanse od oboljenja ili zaraze virusom – a zagrljaji jačaju imuni sistem.

Povezane vesti

Ostanite smireni

Studije pokazuju kako lagana joga (uz vežbe disanja) pojačava imunitet i to već dva sata nakon početka vežbanja. Ako se često susrećete sa stresom, okušajte se u opuštajućoj jogi ili vežbama disanja i meditaciji.

Izvor: Cosmopolitan.hr

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader