Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrana

Voće i povrće: Sve zablude o ishrani baziranoj na ovim namirnicama

Autor Mogujatosama
Autor Mogujatosama

Da li ste znali ove činjenice?

Izvor: Shutterstock

Svi znamo koliko je važno da naša ishrana bude bogata voćem i povrćem, u kojima su sadržani brojni vitamini, vlakna, zdravi sastojci. Ujedno, sve se više govori o verzijama jelovnika i obroka u kojima se traže biljne zamene za meso, pa tako odavno nije neobično da jedemo na primer burger koji u sebi ne sadrži meso, piše Mogujatosama.rs.

U vezi sa tim možemo govoriti i o vegeterijanskoj ili veganskoj ishrani. Međutim, to neće biti tema ovog teksta. U ovom slučaju pričamo o ishrani koja je pretežno bazirana na voću i povrću, što ne znači da se povremeno ne može konzumirati i meso, ili neka druga vrsta namirnica - poput mlečnih proizvoda ili jaja.

Ukoliko ste i vi pobornik takve ishrane, ili mislite da bi vam prijala, onda svakako treba da se informišete koje su to zablude kada je ishrana bazirana na povrću i voću u pitanju. Detalji vas čekaju u nastavku.

I dok meso jeste važan izvor proteina, gvožđa i drugih hranljivih materija, te je važno da ga umereno konzumiramo, osim ukoliko nam iz određenih razloga ne odgovara, često postoje predrasude u pogledu hranljivosti namirnica koje su biljnog porekla. Mi ovog puta nećemo govoriti o tome da li one mogu u potpunosti da zamene meso, i savetujemo da je o bilo kojoj promeni u načinu ishrane savetovati se sa nutricionistem. Ono na šta ćemo se osvrnuti jeste, kao što smo napomenuli, koje su najčešće zablude o ishrani koja je pretežno bazirana na voću i povrću.

1. Nedovoljan izvor proteina

Glavnim izvorom proteina većinom se smatra meso. Međutim, postoji sijaset biljnih namirnica koje obiluju proteinima, poput soje,kinoe, ali i orašastih plodova, pečuraka, kao i mahunarki, pogotovo pasulja, koji je sjajan izvor proteina. Kako nutricionisti ističu, moguće je da zadovoljimo svoje dnevne potrebe za proteinima konzumirajući samo voće, povrće, žitarice, s tim da treba da planiramo dnevne obroke tako da svaki sadrži namirnice bogate proteinima. 

Kako računate dovoljnu količinu proteina potrebnu vašem organizmu? 0,8 g po kilogramu težine. 

2. Meso je sasvim isključeno

Kao što smo već napomenuli, ovaj način ishrane ne isključuje meso, ribu, mlečne proizvode, samo se oni konzumiraju ređe u odnosu na voće, povrće, žitarice. O ovome je takođe najbolje konsultovati se sa nutricionistom da li je ovakav način ishrane za vas najbolji i da li bi prijao vašem organizmu. 

3. Nedostatak amino kiselina

Amino kiseline su veoma važne za zdrav organizam. One su sadržane u proteinima. Zabluda je nastala u vezi sa tim da biljni proteini nisu podjednako hranljivi kao oni iz mesa. Međutim, kako nutricionisti objašnjavaju, ne postoji nikakva razlika između amino kiselina iz proteina koji su sadržani u namirnicama biljnog porekla i onih iz mesa. U svakom slučaju, opskrbićete svoj organizam dovoljnom količinom aminokiselina ukoliko unosite dovoljno proteina, kog god da su oni porekla. 

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader