Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zdravlje

Kako da upotrebite svoje negativne misli za pozitivne stvari

Autor Spomenka Marić
Autor Spomenka Marić

Sigurno ste bar jednom čuli onu čuvenu frazu „Faking it until you make it“ (Foliraj dok ne uspeš) i zamislite šta? Izgleda da ne deluje baš uvek..

U današnje vreme, stalno smo pod pritiskom da treba da budemo srećni, ali mi vam pokazujemo zašto bi trebalo da imamo i ona negativna osećanja

Dok čitate ovaj tekst, možda u drugoj ruci držite telefon i  gledate Instagram ili Facebook feed svojih prijatelja koji slave ljubav i trenutke uz hešteg #BestTimeEver i još jednom kažete sebi da su društvene mreže najsrećnije mesto na planeti. Hmm, da, jesu, ali ako pričamo o isfolirano srećnim mestima. Na primer, setite se koliko ste puta odgovorili da ste sjajno, a zapravo ste ležali sklupčani u krevetu. E upravo je i tako na društvenim mrežama. U virtuelnom svetu samo su srećni trenuci poželjni i zapravo nije bitno kako se zaista osećate jer vaša lažna slika je dovoljna da svet pomisli da ste savršeno.

„Ako se nekom dopao vaš veseli odgovor ili slika koju ste šerovali, zašto bi se uopšte pitao šta se krije iza toga“, kaže psiholog Rendi Paterson. „Ukoliko bi zapravo znali vaše prave emocije, sigurno ne biste više bili zanimljivi.“ I sasvim je logično da ćemo ne tako pozitivne stvari poput raskida, finansijskih problema, #badhairsdaya nećemo podeliti sa drugim ljudima, već ćemo ih radije sakriti iza lažnog osmeha.

Međutim, veoma je važno da vi budete svesni svih svojih osećanja u svakom trenutku, da ih čitate i reagujete u skladu sa njihovom porukom. Na primer, taj neprijatan osećaj u stomaku koji vam se javlja svako jutro kad se spremate za posao zapravo je dobar signal da je vreme za promenu.

„Prepoznajte svoje emocije i učite iz negativnih osećanja“, objašnjava Kejli Pliz, učitelj pozitivne psihologije. „Ukoliko možete da ih imenujete, možete i da ih ukrotite. Prekinite taj zamišljeni ciklus i učinićete sebi i svima oko sebe uslugu“, tvrdi Paterson. Ukoliko je vama ili bilo kome u vašem okruženju potrebna pomoć, ne ustručavajte se, potražite je od stručnih lica ( u našem glavnom gradu to možete učiniti u Centru za mentalno zdravlje u „Beograđanki“, gde ćete savet psihoterapeuta dobiti svakim radnim danom od 9 do 18 časova).

Na sledećoj strani pročitajte 6 načina kako da pomognete sebi.

Spavajte

Logično je da će pospanost i te kako loše uticati na vaše raspoloženje. Zato je veoma važno da odmorite kako telo, tako i um.

Opustite se fizički i psihički

Verovali ili ne, ali u Australiji je sasvim opravdano uzeti slobodan dan ukoliko se psihički osećate loše, baš kao u slučaju da imate grip. Ako ipak ne možete da uzmete day off da biste sredili svoje misli i oslobodili se stresa, iskoristite vikend da se potpuno opustite i rasteretite briga. 

Povežite se

Ne samo preko Instagrama, već budite socijalni koliko god to možete. Ukoliko vam zvuči čudno i obeshrabrujuće, to je samo znak da vam zapravo fali razgovor lice u lice, pa iskoristite da popijete kafu sa dragim osobama i porodicom.

Radite nešto što volite

Sjajan način da pobegnete od negativnog razmišljanja jeste da okupirate svoj um stvarima koje vam prijaju i izazivaju osmeh. 

Pitajte za pomoć

Bilo da je u pitanju drugarica ili psiholog, bez ustručavanja  uvek potražite razgovor ili pomoć kada mislite da vam je potrebna.

Džogirajte

Dokazano je da vežbanje ili trčanje pomaže da se uspostavi normalan nivo kortizola u krvi (što će vas spasti depresivnog stanja koje može biti uzrokovano visokim nivoom ovog hormona). 

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader