Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zdravlje

Šta učiniti ako vas pogađa vansezonska depresija?

Autor Cosmopolitan.rs
Autor Cosmopolitan.rs

Vansezonska depresija dolazi nam svake godine i redovno pogađa hiljade žena i muškaraca širom sveta. Sa sobom donosi pad radne sposobnosti i opštu pospanost.

Izvor: Shutterstock

Kako izaći iz ovog stanja? Šta učiniti da povratite životnu radost i počnete aktivno da radite, bez obzira na sve?

Pre nego što damo savete kako da izađete iz ovog stanja, otkrivamo vam koji su njegovi uzroci. Dakle, glavni uzroci vansezonske depresije su:

Lošiji vremenski uslovi

Nakon leta, hladne kiše i pljuskovi uzrokuju da se mnogi od nas hladno zavuku pod jaknu i brzo se sakriju u zatvorenim prostorijama i obrnuto. Nedostatak svežeg vazduha pomnožen sa mnogo ličnih problema dovodi do toga da počnemo da se povlačimo i razmišljamo o lošem.

Manjak svetlosti

Sunčevi zraci su pravi izvor pozitive. Ako ih nema dovoljno, osoba odmah počinje da se oseća umorno i tužno. U telu dolazi do sporije proizvodnje hormona serotonina, što dovodi do postepenog razvoja depresije

Manjak vitamina

Čim sveže povrće, voće i začinsko bilje nestanu sa stola, svako od nas počinje da stvara nedostatak vitamina B, A i C. Oni su odgovorni za imuni sistem, zdrav nervni sistem i vid. Prema tome, ako ih nije dovoljno, odmah počinjemo da se prehlađujemo i nerviramo se čak i bez vidljivog razloga.

Kako se izvući iz depresije van sezone?

Dodajte više boja u svoj život

Da biste povratili svoje dobro raspoloženje, obratite pažnju na vedre i tople sunčane boje kao što su narandžasta i žuta. Možete ih uključiti u svoju garderobu ili ih koristiti za uređenje enterijera kuće. Na primer, to mogu biti zidne slike ili paneli izrađeni u gore pomenutoj šemi boja.

Poboljšajte svakodnevni meni

Dolazak jeseni nije razlog da napustite sveže povrće, voće i bilje. Obavezno se potrudite da ih uvek ima dovoljno na stolu. Spanać, zelena salata i paprika, koji sadrže citofan, zaslužuju posebnu pažnju tokom ovog perioda. Ova posebna supstanca pripada rodu opijata i kada uđe u ljudsko telo doprinosi poboljšanju raspoloženja.

Obratite pažnju na esencijalna ulja

Među njima su oni koji značajno poboljšavaju raspoloženje i ublažavaju prekomernu razdražljivost. Tu se ubrajaju esencijalna ulja grejpa, limuna, peršun, bosiljak, bor, jasmin. Svi su pogodni za opuštajuće kupke.

Budite fizički aktivni

„Kretanje je život“, jednom je rekao Aristotel i bio je u pravu! Zaista, tokom fizičke aktivnosti u organizmu se stvaraju posebni hormoni sreće - endorfini, koji ne samo da poboljšavaju raspoloženje, već stvaraju osećaj sreće i radosti. Stoga, ako vam se čini da vas je depresija zahvatila, oterajte je aktivnim vežbama u teretani ili kod kuće. Još bolje, krenite ujutro na trčanje. To će vam dati dodatnu energiju za ceo dan pred vama.

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader