Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Love & Dating

5 faza kroz koje morate da prođete kako biste prebolele raskid

Autor tsmiljanic
Autor tsmiljanic

Svaka od nas je morala da prođe kroz sledeće faze i situacije!

Toliko vam nedostaje da mislite da ćete umreti. Ne možete da verujete da vam je veza pukla. Ljuti ste, uplašeni i slomljenog srca, i ponovo se pojavljuju vaši strahovi o napuštanju. Plašite se da nikad nećete naći muškarca koji će vas istinski voleti i brinuti o vama. Oplakujete vezu za koju ste mislili da je večna. 

Gubljenje partnera iz  bilo kog razloga iscrpljujući je događaj. Kad pokušavate da prebolite raskid, suočavate se s rolerkosterom bolnih emocija. Jednog momenta želećete da prebijete bivšeg momka i izbodete ga štiklom zbog njegovog nedostatka emocija ili izdaje. Već sledećeg, paralizovani ste od žaljenja za svojom vezom. 

Razvlačite se po stanu u stanju apatije i beznadežnosti i popuštate pod naletima krivice, neverice, žaljenja, besa, tuge i očaja. Ako je vaš momak imao nasilničke sklonosti, možda se borite da prihvatite stvarnost toksičnosti vaše veze. Mrzite ga. Volite ga. Nedostaje vam. I opet ga mrzite jer je bio čudovište. 

PROČITAJTE I... 12 stvari koji će vas izlečiti i od najgoreg raskida

Ne želite da prestanete da žalite ili da ga mrzite, jer se bojite da ćete, ako nastavite, samo nastaviti i da se mentalno držite njega. Teško vam je da prihvatite bolnu stvarnost, a to je da ste zaista ostali bez njega - zauvek. Nažalost, kroz ovih pet faza moraćete da prođete dok ste u procesu 

Poricanje: “Ovo se ne dešava”

Nadate se da će ipak da pozove ili pošalje poruku. U šoku ste što se to desilo. Vaše srce odbija istinu. Osećate se razoreno, ošamućeno, uplašeno i ukočeno. Plačete i mislite da je nemoguće da je to stvarnost. Niste sposobni da prihvatite svoj gubitak. Držite se nade da ćete se na kraju pomiriti sa partnerom, koji će se pojaviti pred vašim stanom pun kajanja, želeći vas nazad.

Najteže od svega jeste konačno odricanje od nade da ćete se pomiriti. Poricanje konačnosti vaše veze odlaže neizbežno. Dok to traje, zaglavljeni ste u stanju poricanja i nesreće.

PROČITAJTE I... Godinu, dve ili zauvek: Koji je rok trajanja zaljubljenosti?

Bes: “Zašto se ovo dešava? Ja to ne zaslužujem.”

Zatupljujući efekti poricanja počinju da se tope, i pojavljuje se bol. Niste spremni da prihvatite stvarnost gubitka partnera. Vrlo ste ljuti na svog momka zbog njegovog nedostatka emocija, izdaje ili maltretiranja. Pokušavate da potisnete bes, ali morate da krivite nekog za nepravdu koja vam je naneta, pa ćete projektovati svoju agresiju na svakoga ko vam se nađe na putu. 

Bes je znak potisnutih emotivnih problema. Morate da osećate bol da biste usmerili svoj ugušeni bes uperen ka onima koji to ne zaslužuju. 

Na sledećoj strani pročitajte koje tri faze slede poricanje i bes!

Izvor: Cosmopolitan Cenkanje: “Neka bol prestane, žao mi je, biću bolja”

Molite boga, cenkate se sa sobom, i preklinjete bivšeg da se pomirite, da biste izbegli bolnu stvarnost svog gubitka. Nekad ćete iracionalno kriviti sebe, misleći Da sam bar učinila nešto drugačije. 

Upućujete molitve višoj sili, nadajući se da će se bog nekako založiti za vas. Fantazirate o povratku na stanje stvari kakvo je bilo. Nadate se da ćete nabasati na bivšeg u prodavnici, teretani, kafiću ili na žurci. Izmišljate hitne slučajeve da biste pridobili njegovu pažnju, nalazite izgovore da odete kod njega, nadajući se da će se, kad vas vidi, njegova strast prema vama povratiti. 

Ako imate posla sa nasilnički nastrojenim ili partnerom koji ostaje gluv na vaše emocije, možda ćete i spustiti svoje standarde, ubediti sebe da prihvatite manje u vezi, da tražite manje, ili čak da zažmurite na jedno oko na njegovo loše ponašanje - samo ako vam se vrati. Ali ako vaš partner nastavlja da vas odbija, vaši pokušaji da promenite stvari su jalovi, i potonućete još dublje u depresiju. 

Depresija: “Ništa me više ne zanima. Samo želim da spavam.”

Ekstremna tuga, krivica i strah deo su procesa žaljenja. Osećate očaj, prazninu, želju za njim i intenzivnu samoću. Plačete mnogo i nekontrolisano. Možda ćete se ugojiti, smršati, imati napade panike i anksioznosti, patiti od nesanice ili akutnog umora. 

Možda ćete preterivati u piću. Vaš um je maglovit i osećate se tromo, što dovodi do toga da želite samo da spavate u izolaciji. Nekad nećete biti u stanju da funkcionišete na poslu, kod kuće ili na fakultetu, ili pak učestvujete u normalnim svakodnevnim aktivnostima. Možda isključite porodicu i prijatelje.

PROČITAJTE I... Družite se i dalje s bivšim? Nauka nema dobre vesti za vas!

Osećate krivicu za to što vam je veza propala, misleći da ste mogli nešto da učinite da to sprečite. Brinete o svojoj budućnosti bez dosadašnjeg partnera, osećate se bezvredno, bespomoćno i beznadežno. 

Ako osećate da vam je to potrebno, nemojte se ustručavati da potražite profesionalnu pomoć i razmotrite privremeno uzimanje lekova koji vam mogu pomoći da se nosite s gubitkom. Nemojte ih uzimati na svoju ruku, nego obavezno konsultujte lekara.

Prihvatanje: “I dalje boli, ali znam da ću biti dobro”

Konačno ste prihvatili gubitak veze: gubitak njegove ljubavi, sigurnosti i društva, kao i vaše zajedničke budućnosti. Shvatate da ste blagosloveni da nemate momka koji vas ne želi. 

Možda i dalje osećate žaljenje, krivicu ili bes, ali sada prihvatate svoju situaciju takvu kakva jeste. Primili ste k znanju da je vaša veza gotova, vaš partner nije više deo vašeg života, i okrećete novi list kao nezavisna individua. 

Čak i u ovoj fazi mogu se dogoditi napadi besa, neverice, cenkanja i depresije. Dajte sebi dozvolu da imate loš dan, te se povucite, isplačite i osetite bes. 

Priredila: T.S.

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader