Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Love & Dating

Coregasm: Kako da vezbanjem postignete najjači orgazam

Autor Katarina Vasiljević
Autor Katarina Vasiljević

Dobro došli na naščas Coregasma! I verujte nam bićete nam zahvalne!

Sportske novosti iz SAD pokazuju nam da će onaj ko se prihvati ozbiljnijih vežbi za stomak ne samo dobiti „pločice“, nego će i dostići vrhunce užitka. Ludnica, zar ne?

Ovo je senzacija. Revolucija. Iznova definiše naše celokupno shvatanje orgazma. Da bismo postigle orgazam, ne treba nam nužno penis, a ni vibrator. Ne trebaju nam maštarije, pa čak ni prstić. Vrhunac se - iznenađenje! - može dostići bez ikakvih dodira i to sportom! „Osećaj je kao kod neke unutrašnje masaže“, „kao da dolazi neki talas topline od nogu“ i „kao da se vagina stiska“, opisuju to žene koje su ovaj fenomen već doživele u sali za vežbanje, pa sada iznova definišu ciljeve svojih treninga. Jer svaka žena bi htela da ovo doživi! U SAD već postoje posebni časovi fitnesa gde se skakuće prema srećnom završetku.

Sportski vrhunac ima posebno ime - coregasm - nastalo od core, oznake za središte tela, i orgasm. Taj naziv nije izmišljen tek tako jer do vrhunca se dolazi upravo vežbanjem središta tela, objašnjava Debi Herbenik, seksološkinja sa Univerziteta Indijana i autorka knjige Coregasm Workout.

PROČITAJTE I... 5 vežbi za bolji orgazam! (VIDEO)

Coregasmi su manje intenzivni vrhunci od onih pri seksu, ali zato pružaju drugu vrstu užitka! Ona i njena ekipa nedavno su ispitivanjima pokazali da je svaka deseta žena već jednom doživela coregasm, što znači da verovatnoća da se do njega dođe uopšte nije tako mala. Čak i muškarci mogu da ga dožive dok se bave sportom (posebno kod velikih opterećenja kao što je penjanje ili zgibovi). Zamislite: kada sledeći put dođete u teretanu možda ćete pomisliti da neko pored vas crvenog lica doživljava vrhunac, a niko to ne primećuje. To se, naime, događa potpuno bez erekcije.

Već je seksolog Alfred Kinsi 1953. postavio tezu da sport ljude može i više nego da usreći. Danas sve više žena, priča Debi Herbenik o tome kako ih je prilikom vežbanja obuzeo „prijatan osećaj“ - tokom vežbi za trbušne mišiće (20%), trčanja (15%) ili na podlozi za jogu (8%). „Glavno je da se nisko postavljeni mišići trbuha i karlice stežu u dovoljnom opsegu“, kaže lični trener Danijel Šlerit. Šta se pri tom tačno događa u telu, prema rečima Debi Herbenik, još nije tačno utvrđeno, ali postoje razne pretpostavke: „Na primer da se stvara unutrašnji pritisak na klitoris“, kaže Šlerit, „i to posebno onda kada se istovremeno opterete noge i trbušni mišići“. Ginekolog dr Elija Braganja smatra da se trbušnim mišićima aktiviraju autonomni živci: „Pojačana cirkulacija i kretanje zahvaljujući sportu vode do jake stimulacije vegetativnog nervnog sistema, erektilnog sunđerastog tkiva i nerava za opuštanje i grčenje mišića. Time je moguće izazvati orgazam.“

PROČITAJTE I... Koja seks poza je stvarno najbolja za ženski orgazam?

Izvor: Cosmopolitan

Coregasmi i normalni orgazmi podjednako su prijatni. Ali ipak su sasvim različiti. Coregasm nam se čini kontrolisanijim, zato što je prigušeniji i manje intenzivan, ali zato ga osećamo svuda na koži (ne brinite, nećete zato odmah stenjati u javnosti!). I još nešto: na emocionalnom planu ti su vrhunci sasvim različiti“, objašnjava Debi Herbenik: „Pri seksualnim orgazmima ulogu igraju faktori kao što je ljubav, želja i sećanje, a coregasmi su jednostavno rezultat telesnog napora.“ Oni su neka vrsta nagrade za velike napore i stvaraju dubok i dobar telesni osećaj. „Žene mi govore kako je to iskustvo podsticajno. Kažu kako su posle bile još jedinstvenije s vlastitim telom“, naglašava dalje seksološkinja.

Lčnog trenera to uopšte ne čudi. Dodaje da tako nastaje pozitivan kružni tok. „Ko se puno bavi sportom u nekom trenutku zna koje grupe mišića treba vežbati i kojim redom da bi povećao izlučivanje telesnih hormona.“ To stanje opijenosti dodatno podstiče coregasm. I zbog toga nas on iznenadi - i pazite, evo jednog važnog i naučno podržanog saznanja - neposredno pre završetka vežbanja, kada su mišići iscrpljeni i počnu da drhte. Osnovno za coregasm je da se u okviru sopstvene telesne spremnosti ide do granice opterećenja.

Nije neophodno odmah imati stomak definisan kao kod manekenki. „Neke žene dolaze do orgazma baš zato što se gotovo uopšte ne bave sportom, a opterećenje im je novost za telo“, kaže seksološkinja. Uprkos tome, stručnjaci su saglasni: što su izraženiji mišići stomaka i karlice, to je veća verovatnoća za doživljavanje coregasma. Sve to ima i vrlo prijatan dodatni učinak jer od treninga ovog područja celokupni seksualni život ima koristi. Da ponovimo gradivo: spominjana karlična dijafragma neka je vrsta unutrašnjih gaća s funkcijom stezanja i opuštanja. „Kada na vidiku nema WC-a, skuplja se, a popušta kada nešto mora da izađe. To se događa automatski, ali time se može upravljati i svesno“, objašnjava Šlerit. (Mali test: sedite na stolicu, uspravite leđa i pokušajte da „osetite“ vrhove sednih kostiju ispod muskulature zadnjice; tako reći pokušajte da ih uvučete, pa ih opustite). Ako su mišići karlične dijafragme izvežbani i čvrsti, vagina deluje „uže“ i može i u krevetu izvesti takve kontrakcije - što muškarcima, a i ženi koja to izvodi, pruža silno zadovoljstvo. To znači da onaj ko radi na coregasmu i u krevetu mnogo brže dolazi do vrhunca.

Uz veliko oduševljenje nemojte se usredsrediti samo na karličnu dijafragmu i dole se uporno grčiti. Bez uputstva, svašta može da krene naopako, na primer ako se trenira pogrešan mišić. Specijalistkinja za polne probleme dr Eva Marija Uher upozorava na mogućnost spuštanja materice, a takođe i na poremećaje u pražnjenju mehura jer prirodni refleks mokrenja u nervnom sistemu može biti poremećen ako na njega stalno svesno utičemo. Uf!

„Zato je bolji ceo trening poput pilatesa“, kaže Danijel Šlerit. Osim toga, Debi Herbenik savetuje da vežbanje organizujemo tako da tokom treninga ne moramo da razmišljamo. U tom pogledu coregasm je sličan uobičajenom orgazmu: misli u glavi njegov su neprijatelj, a opuštanje mu je saveznik. I dakle? Upamtite uokvirena uputstva i gas!

Na sledećoj strani pogledajte kako to uopšte radi....

Izvor: Cosmopolitan

# KAKO TO UOPŠTE RADI?

DUBOKO DIŠITE:

Zaboravite stres, ne žurite, ne stvarajte sebi lažnu nadu. Ako želimo na silu da postignemo coregasm, to sigurno nećemo uspeti. Dakle, samo opušteno.

AAAH! OOOH! DŽOGING!:

Vežbanje je najbolje započeti kondicionim treningom. Pri tom se izlučuju hormoni sreće, koji stvaraju dobru podlogu za coregasm.

UVEK JOŠ MALO VIŠE:

Bez muke nema nauke! Coregasm nastupa tek onda kada se mišići umore. Stalno povećavajte intenzitet i broj ponavljanja (ali ipak nemojte da zanemarite sopstvene granice). Što su trbušni mišići jači, to je veća šansa za coregasm, kaže Debi Herbenik. Utoliko duže treba raditi da bi se do njega došlo.

PRONAÐITE SOPSTVENO SREDIŠTE:

Odnosi se na donje središte jer su ti mišići posebno važni za coregasm, a osim njih treniramo i dijafragmu karlice. Trener Danijel Šlerit preporučuje tri puta po 15 do 30 čučnjeva, zatim od 15 do 30 trbušnjaka, pa onda izdržaj (u ženskom skleku ostati od 15 do 45 sekundi).

NA LEÐIMA POPUT BUBE:

S obzirom da trbušni i nožni mišići zatvaraju dobar trougao, radite kose trbušnjake. Desni lakat dotiče levo koleno, a onda levi dotiče desno.

VOLITE KAPETANA:

Ko je taj Rajan Gosling? Ljubimac žena je „kapetan“ („kapetanska stolica“ ili sprava za dizanje nogu dok visimo na laktovima). Većina ispitanih žena povezuje tu spravu i coregasm. Na njoj se oslanjamo vodoravno na laktove, leđima o naslon, i podižemo noge pod uglom od 90 stepeni. Izvodi se od 10 do 15 ponavljanja, mala pauza, pa dalje.

EKSPERIMENTIŠITE:

„Zato što je svako telo drugačije, unesite promene u tok treninga i posle vežbi za kondiciju ubacite nekoliko zgibova - možda će tako ići bolje. To je individualno“, kaže Debi Herbenik.

DODATNA NASTAVA:

Coregasm ne uspeva? Nema veze, može se do orgazma i na klasičan način uz sport. Ponesite Kegelove kuglice u teretanu i vratite se trbušnjacima. Ali samo onda kada vam je karlična dijafragma već uvežbana!

Za coregasm je potrebno mnogo strpljenja. Dodatak: ojačana karlična dijafragma zasladiće čekanje - sjajnim seksom.

Pripremila: Aleksandra Orlić

Cosmopolitan.rs

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader