Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Money & Career

Sanja Lalević, Fejsbuk lead za Srbiju, otkriva kako je zavolela digitalni svet i zašto je odlučila da ostane u Beogradu

Autor mprelevic
Autor mprelevic

Upoznajte Sanju Lalević, damu koja je od profesorke engleskog jezika postala digital kraljica u svom poslu i odlučila je da upravo ovde razvija svoj karijerni put.

Skoro dve decenije je u svetu marketinga, a uspešno se okušala u svim oblastima digitalnog marketinga, čak je u profesionalnim krugovima smatraju „stubom digitalnog marketinga”. Nedavna promena posla bio je jedan od najvećih izazova u njenoj dosadašnjoj karijeri,  ali i dokaz da se strpljenje, upornost i istrajnost isplate na duge staze.

Recite nam nešto više o vašoj poziciji, kako je izgledao vaš put do ovog posla?

U svetu marketinga sam već sedamnaest godina, digitalom se bavim više od deset. Počevši od rada na strani medija, preko PR-a i marketinga u sportu do rada u velikoj agenciji gde sam iskustvo gradila u različitim sferama medijskog biznisa. Imala sam tu sreću da se početak mog bavljenja digitalnim marketingom poklopio sa počecima njegovog razvoja u Srbiji. Rasli smo zajedno. Danas radim na poziciji Facebook lead-a za Srbiju u kompaniji Httpool što mi pruža priliku da na malo drugačiji način doprinesem razvoju domaćeg digitalnog tržišta.

Koliki vam je izazov bio promena posla?

Verovatno jedan od najvećih u dosadašnjoj karijeri, ali imajući u vidu da je spremnost na izazove jedna od bitnijih karakteristika većine digitalaca, razvoj događaja i nije preveliko iznenađenje.

Povezane vesti

Jeste li imali neke sumnje ili nedoumice kada ste menjali posao?

Naravno da postoje sumnje, osećaj neizvesnosti, ali sa druge strane, uvek je ta sumnja izvlačila iz mene najviše i terala me da budem najbolja što mogu.

Šta najviše volite kod svog posla?

Dinamika i konstantnost promena su nešto što me od početka drži vezanom za ovaj posao. Mogućnost da uvek naučite nešto novo, isprobate, inovirate, utičete na rezultate i zadovoljstvo svojih klijenata, a posledično to znanje i iskustvo prenesete na druge kroz različite vidove edukacije. Šta najviše volim? Ceo paket. U našoj industriji je praktično nemoguće upasti u kolotečinu i ne postoji posao koji je veći antipod fabričkoj traci od posla digitalca. Ne bih ga promenila, sviđa mi se kako on menja mene.

Povezane vesti

Kada ste shvatili da vas marketing interesuje, kada se rodila vaša ljubav prema njemu?

Još dok sam bila student, a originalni plan je bio da postanem profesor engleskog jezika :) Zapravo, prilika mi je ponuđena, nisam je sama tražila, ali kada sam ušla u taj svet, videla koliko je zahtevan, ali i koliko pruža, nije bilo povratka. Kao neko ko je suštinski opčinjen rečima i jezikom, prvo što me je privuklo jeste koliku razliku mogu napraviti raznovrsni načini komunikacije u prenošenju poruke ciljnim grupama. Ostalo je istorija.

Ko su vaši uzori u poslu, od koga ste najviše naučili, a koji je najbolji savet koji ste do sada dobili?

Najviše sam naučila od ljudi koji su u poslu rasli zajedno sa mnom. Međusobno smo se nadopunjavali, istraživali i podržavali uvek težeci da postignemo više od prethodnog puta. Naravno da je bilo grešaka. Gledali smo na njih kao na lekcije. Raduje me što su ti isti ljudi danas na važnim pozicijama nekih od najuspešnijih kompanija i u Srbiji i u svetu i u zajedničkim trenucima najradije se prisećamo tih “lekcija”. “Ne ustručavaj se da pitaš” bi bio jedan od vrednijih saveta.

Povezane vesti

A koji biste savet dali danas mladoj Sanji na početku karijere, šta biste joj rekli?

Potreba da dajem savet mladoj Sanji bi značila da nisam u potpunosti zadovoljna dosadašnjim ishodom, a jesam :) Potvrdila bih joj da se strpljenje, upornost i istrajnost isplate na duge staze.

Nastavak pročitajte na sledećoj strani
Kako izgleda jedan vaš dan?

Svaki dan podrazumeva komunikaciju sa ljudima. Što sastanci s klijentima, što rad sa saradnicima, povremeno i poneko predavanje mlađim generacijama. Kako bih za sve bila spremna i postigla željeni rezultat, konstantno učenje, informisanje i praktičan rad su neizostavni. Priprema je majka samouverenosti. Moje dve ćerke su zanimljiv začin mom poslu. Pripadaju generaciji koja ne može da zamisli kako je izgledao život pre interneta i vrlo često su one te koje prepoznaju trendove i pre nego što se ozvaniče. Kad želim da otkrijem kako digital native-s reaguju na određene novitete, okupim svoju malu fokus grupu i mogu da računam na reprezentativan rezultat.

Povezane vesti

Sve više mladih odlazi iz Srbije, zašto ste vi odlučili da ostanete?

Profesionalni razvoj u Srbiji je uvek bio u najmanju ruku izazovan, a opet, imala sam tu sreću da su mi se prilike stvarale i nadovezivale pa mi odlazak nikad nije bio opcija o kojoj sam ozbiljno razmišljala. Sa druge strane, imam tu privilegiju da predstavljam jednu od najvećih globalnih kompanija na tržištu Srbije. Eto spoja na obostrano zadovoljstvo :)

Kako uspeti i opstati u glavnom gradu?

Beograd je poseban. Uverim se u to iznova svaki put kad se vratim iz inostranstva i čini mi se da je veći uspeh i poduhvat ostvariti se profesionalno u ovom okruženju, nego u nekim uređenijim sistemima. Uspeti i opstati ovde podrazumeva kreativnost, snalažljivost, posvećenost pa i tvrdoglavost. Kukanje ne pomaže. Bitno je izvući maksimum iz onoga čime raspolažemo. Naša digitalna zajednica je relativno mala i otvorena za sve koji se prepoznaju u kvalitetima o kojima sam pričala , tako da, kada jednom dobijete svoje mesto u njoj, preživljavanje postaje relativno lako.

Povezane vesti

Šta ovaj #gradmladih ima, što drugi gradovi nemaju, šta pruža danas mladim ljudima?

Posao digitalca je takav da lokacija na kojoj radi nije preterano bitna. Posao digitalca je praktično isti, bio on u Bostonu, Londonu, Tokiju ili Beogradu. Digitalni mediji su globalni, što znaci da je i posao takav. Ono što čini Beograd interesantnim kada je digital u pitanju je dosta jaka startup scena, kao i veliki broj kompanija koje rade outsourcing za inostrane klijente.

Sa kojim preprekama se žene susreću u marketingu, da li je nežniji pol i dalje u manjini u ovom poslu i jeste li se ikada susreli sa nekim predrasudama?

Naše okruženje je relativno malo, a prepoznaju se vrednosti koje nosite i rezultati koje postižete, zauzimati stav i donositi odluke na osnovu predrasuda bi bilo gubljenje vremena u poslu koji je vrlo dinamičan i sam po sebi veoma zahtevan. Sreća pa svi u ovoj zajednici mislimo na sličan način, možda me zbog toga ovo pitanje svaki put začudi.

Povezane vesti

Da li su žene u Srbiji isto plaćene kao i muškarci i kakva je budućnost žena u marketingu?

Ne mogu da kažem da postoji primetna razlika u zaradama među polovima. U našoj industriji, po mom iskustvu, znanje i stručnost su daleko bitniji od pola i veoma mi je drago zbog toga. Šta više, na čelu velikog broja značajnih i uspešnih kompanija u Srbiji upravo su žene.

Koji vam je do sada bio najveći izazov kada je posao u pitanju?

Od kako sam počela da se bavim digitalom, jedan od glavnih ciljeva mi je uspešan prenos znanja i iskustva iz ove oblasti. Ovde možemo pričati o predrasudama. Na tržištu koje je TVcentrično, po raznim parametrima i konvencionalno, nije uvek lako predočiti prednosti novog i nepoznatog, a još je izazovnije stvoriti svest i dovesti do odluke da se u novo ozbiljno zakorači. Utoliko je uspeh, kada do promene dođe, slađi.

Kakvi su planovi i ciljevi za naredni period?

Novo poglavlje je za mene tek počelo. Uz dosadašnje iskustvo, posmatram ga kao novi svet koji tek treba osvojiti. Radujem se avanturi.

Tekst je objavljen u sklopu projekta "Beograd-grad budućnosti mladih" koji je sufinansiran iz budžeta Grada Beograda, Gradske uprave grada Beograda, Sekretarijata za informisanje

Milica Prelević

Šminka: Milena Milčević

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Najčitanije

loader